in , , ,

Лоши ВиК услуги, високи сметки за парно, ограничен достъп до болници – жалбите до омбудсмана през 2020 г.

--Твоята реклама тук--

Лошо качество на ВиК услугите, високи сметки за парно, проблеми в сферата на социалните права, здравеопазването и образованието – по тези теми са най-честите сигнали до омбудсмана Диана Ковачева през 2020 г. През м.г. жалби са подали над 13 200 граждани, а още близо 24 хил. са получили съдействие чрез участие в колективни подписки.

Най-висок е броят на хората, недоволни преди всичко от лошото качество на ВиК услугите и високите и неразбираеми сметки на парното – близо 2 хил. души от общо 3 289 получени жалби в сектор “Нарушени права на потребителите”, съобщават от администрацията на омбудсмана. Веднага след това са хората, писали до омбудсмана заради проблеми в сферата на социалните права, образованието и здравеопазването – 2 926 граждани.

Една група са предимно лица, които са били регистрирани като безработни в дирекциите “Бюро по труда”, получавали са парично обезщетение за определен срок. След изтичането на този срок през времето на извънредното положение, в което те не са успели да се реализират на пазара на труда, се оказват в ситуация, в която нямат право, нито на парично обезщетение, нито на социална подкрепа.

--Твоята реклама тук--

Други категории лица са родители на малки деца – основно до 12-годишна възраст, на които едностранно е предоставен от работодателите платен отпуск или те са поискали и ползват платен или неплатен отпуск, за да могат да гледат децата си поради затваряне на училищата и детските градини. След изчерпване на платения годишен отпуск остават без алтернатива за доходи през времето на извънредното положение. Има и жалби от бременни жени заради преустановени прегледи.

Част от жалбите са заради ниския размер на пенсиите, както и заради проблеми по т.нар втори стълб. Сериозен е и броят на хората, срещнали трудности при достъпа до първична и специализирана извънболнична, както и доболнична помощ, в т. ч. поради пандемията от COVID-19.

--Твоята реклама тук--

По всички жалби са направени предписания до съответните институции за решаване на проблемите, съобщават от администрацията на омбудсмана.

Автор: Здравка Андонова
Източник: Дневник

--Твоята реклама тук--

Какво мислите?

0 гласа
Upvote Downvote

--Твоята реклама тук--

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

--Твоята реклама тук--

Jan 05 2021 10 48 21 1111111

Колективният имунитет на Мангъров се задейства…. Изпревари с малко ваксината и славата за Щаба

305 179 lekar doktor

Затвориха спешния кабинет към общинската болница в Дупница