--Твоята реклама тук--
В мотивите си за вето Радев отбеляза, че това вече е наказуемо като административно нарушение и че законопроектът не прави ясно разграничение между наказателни дела и административни. Освен това Парламентът не даде ясна дефиниция за споделяне на пътувания, което трябваше да бъде изключено от обхвата на измененията, каза Радев.
Президентът изрази опасения, че конфискуването на разпоредбата за превозното средство в измененията може да противоречи на конституционно гарантираното право на собственост.
Радев разкритикува също, че измененията са внесени като ездач на Кодекса за морски корабоплаване между първо и второ четене, като заяви, че това възпрепятства общественото обсъждане на предложените разпоредби.
--Твоята реклама тук--
Конституцията на България предоставя на държавния глава ограничено право на вето, като дава възможност на президента да върне законодателството в Народното събрание за допълнително обсъждане. Народното събрание може да отмени ветото на президента с обикновено мнозинство или да приеме ветото и да преразгледа вето клаузите.
Откакто встъпи в длъжност през януари 2017 г., Радев използва либерално тази сила. Това беше неговият 25-и вето законопроект, като Парламентът отмени ветото във всички, освен в два случая, когато въпросните разпоредби бяха оттеглени.
На няколко пъти Радев последва оспорване от Конституционния съд, където той успя да блокира законодателството.
--Твоята реклама тук--